veelgestelde vragen
bezoek
We willen dat de schouwburg voor iedereen toegankelijk is. Voor bezoekers met een beperking hebben wij een aantal voorzieningen en speciale regelingen. Kijk voor meer informatie op onze pagina over toegankelijkheid.
Heb je specifieke wensen? Neem dan contact met ons op via 030-2302023 of kassa@ssbu.nl.
Neem contact op met de Stadsschouwburg (030-2324125). Wij houden bij wat er gevonden wordt en kunnen noteren wat verloren is.
Utrecht heeft een autoluwe binnenstad. Dat betekent dat het lastig is om via het centrum bij de schouwburg te komen. Volg vanaf de singels en de uitvalswegen de borden Parkeren Centrum Oost. Je kunt (betaald) parkeren op de Maliebaan, op 5 minuten loopafstand van de schouwburg. Langs de ventweg is aan beide zijden parkeergelegenheid. Op feestdagen is parkeren buiten de parkeergarages gratis.
• Kijk voor meer informatie op onze pagina over bereikbaarheid
openingstijden kassa (balie)
• maandag t/m zondag van 10.00 uur tot aanvang voorstelling
• vanaf een uur voor aanvang alleen verkoop voor de betreffende voorstelling
• geen voorstelling? Dan sluit de kassa om 18.00 uur
telefonisch
• kassa: 030-2302023 | ma t/m zo van 10.00 tot 19.00 uur
• receptie: 030-2324125 | ma t/m zo van 09.00 tot een uur na afloop van de (avond)voorstelling
tickets
Bij een verplaatste voorstelling krijg je de keus: of naar de andere datum of je geld terug. Is een voorstelling geannuleerd en is er geen vervangende datum, dan storten wij het geld terug.
Je hebt 60 minuten de tijd om je bestelling af te ronden, daarna krijg je een foutmelding.
Om een rolstoelplaats te reserveren kun je de kassa bellen. Ma-zo tussen 10.00-19.00 uur.
Tickets koop je eenvoudig, veilig en snel via deze website. Dit kan via je mobiel, tablet of computer. Kom je er niet uit? We helpen je graag verder. Onze kassa is dagelijks bereikbaar van 10.00 tot 19.00 uur of via kassa@ssbu.nl
Heb je al een voorstelling gekozen? Na het toevoegen van de voorstelling in je winkelmand en het kiezen van soort kaart en rang, klik je bij stap twee van het bestelproces op ‘Klik hier om je Stadsschouwburg Utrecht-tegoed te verzilveren’. Er verschijnt een invulveld om de code van je tegoed in te vullen. Na het invoeren wordt je tegoed van het totaalbedrag afgetrokken en kun je verder gaan met betalen via één van de reguliere betaalmethoden.
Bij een bestelling via onze website wordt automatisch een e-mail verstuurd met de link naar de e-tickets. Heb je een half uur na je bestelling nog geen mail ontvangen? Dan is er iets misgegaan. Mogelijk is de mail wel verstuurd, maar niet aangekomen (of in een spam-map terecht gekomen). Ook kan er iets zijn misgegaan met de bestelling. In beide gevallen kan je het beste contact opnemen met de kassa (030-2302023 dagelijks van 10:00 tot 19:00 uur) of mail naar kassa@ssbu.nl.
Neem dan contact op met de kassa via 030-2302023 of kassa@ssbu.nl.
Gekochte kaarten worden niet teruggenomen. Tot een week voor de speeldatum kun je ze wel omruilen voor een andere voorstelling of voor een tegoed. Dat tegoed is geldig tot drie jaar na uitgifte en dus ook te gebruiken bij de start van de verkoop voor het volgende theaterseizoen. Een tegoed inwisselen kan online, aan de kassa en telefonisch. Deze regeling geldt niet voor kaarten die zijn gekocht via andere verkoopkanalen.
Na het bestellen van je e-ticket ontvang je van ons een bevestigingsmail met daarin een link naar je e-tickets. Ook kan je een overzicht van je bestellingen en tickets vinden in je account op onze website. Bij de kaartcontrole kun je je e-ticket tonen op je smartphone. Ben je alles kwijt? Kom dan naar de kassa van Stadsschouwburg Utrecht, wij kunnen je ticket vinden en printen/e-mailen.
kortingen/cadeaubonnen
De PodiumCadeaukaart is een betaalmiddel waarmee je – online, telefonisch en aan de kassa – kaartjes kunt betalen.
Jouw We Are Public-pas is geldig bij een select aantal voorstellingen. Wil je weten bij welke voorstellingen je met de We Are Public-pas toegang krijgt? Kijk dan op de website van We Are Public.
Met je We Are Public-pas kun je ook in de schouwburg naar voorstellingen. Daarbij hanteren we de volgende spelregels.
• Vanaf 30 dagen voor de voorstelling kun je telefonisch kaarten reserveren via 030-2302023.
• Afhalen kan op de dag van de voorstelling van 10.00 uur tot uiterlijk een half uur voor aanvang, op vertoon van je We Are Public-pas.
• Eerder gekochte kaarten kun je niet omruilen voor een WAP-kaartje.
• Je kunt geen kaarten afhalen voor een andere pashouder.
Onbeperkt naar voorstellingen en concerten voor € 35 per maand bij alle aangesloten podia. Je kunt hier de Podiumpas bestellen.
Met de Podiumpas kun je naar alle voorstellingen in de schouwburg, mits niet uitverkocht.
• Vanaf 30 dagen voor de voorstelling kun je telefonisch kaarten reserveren via 030-2302023.
• Afhalen kan op de dag van de voorstelling van 10.00 uur tot uiterlijk een half uur voor aanvang, op vertoon van je Podiumpas.
• Eerder gekochte kaarten kun je niet omruilen voor een Podiumpas-kaartje.
• Je kunt geen kaarten afhalen voor een andere pashouder.
Wij geven een aantal kortingen op de 1e en 2e rangsprijs. Kortingen gelden niet voor de 3e rang en voor prijzen van € 13 of lager. Korting op korting is niet mogelijk, de hoogste korting geldt. Kortingspassen moeten getoond worden bij de kaartcontrole.
• Kijk voor meer informatie op onze pagina over kortingen
aan de zaaldeur
Op je ticket staat de tijd waarop de voorstelling begint. Zorg dat je dan op je stoel zit.
De meeste voorstellingen in de Stadsschouwburg zijn geplaceerd. Je vindt je rij- en stoelnummer terug op je ticket. Staat er geen rij- of stoelnummer op je ticket dan mag je gaan zitten waar je wilt.
Vaak is het op verzoek van de bespeler niet mogelijk om na aanvang nog naar binnen te gaan. Mag je wel naar binnen? Dan zul je niet altijd op je ‘eigen’ stoel kunnen plaatsnemen. Om de voorstelling zo min mogelijk te verstoren, zal een van onze medewerkers je een plek wijzen.
We willen graag dat iedere bezoeker, dus ook de allerkleinste, ons theater met een goede ervaring verlaat. De theatermakers maken hun voorstelling speciaal voor kinderen vanaf een bepaalde leeftijd. Stadsschouwburg Utrecht houdt zich aan deze adviesleeftijd. Bij jeugdvoorstellingen is de vermelde leeftijd de ondergrens. Te jonge kinderen of baby’s kan de toegang worden geweigerd.
Tot slot heeft iedere bezoeker, ongeacht de leeftijd, een geldig toegangsbewijs nodig om een voorstelling te bezoeken.
Wanneer het antwoord op jouw vraag niet op deze pagina staat, kun je bellen naar 030-2324125 (tijdens kantooruren) of mailen naar kassa@ssbu.nl.