2693

Secure smart tickets

Voor een aantal voorstellingen verkopen wij in samenwerking met ons kaartverkoopsysteem Ticketmatic extra veilige e-tickets (Secure smart tickets) om doorverkoop tegen te gaan. Dit houdt in dat je je toegangsbewijzen niet af kunt halen aan de kassa en ook niet per e-mail of post ontvangt, maar dat ze alleen te vinden zijn in de Ticketmatic-app op je smartphone. Deze app kun je downloaden in de Apple App Store of de Google Play Store

Let op: Secure smart tickets worden op slechts één unieke smartphone afgeleverd. Bij uitzondering kunnen tickets worden overgeplaatst naar een ander toestel - mits dat toestel van de oorspronkelijke koper is. Hierbij wordt om een legitimatiebewijs gevraagd om te verifiëren dat je de oorspronkelijke koper bent.

Hoe werkt het?

  1. Koop kaarten via de website van Stadsschouwburg Utrecht op je computer of smartphone:
  2. Selecteer een rang, prijstype en het aantal stoelen.
  3. Vul je e-mailadres in. Gebruik hetzelfde e-mailadres als waarmee je in de Ticketmatic-app inlogt.
  4. Bevestig en kies de betaalmethode om je betaling te voldoen.
  5. Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail.         
    Hierin vind je instructies over hoe je de Ticketmatic-app kunt installeren en je tickets kunt terugvinden.
  6. Open de Ticketmatic-app        
    Log in op de Ticketmatic-app met hetzelfde e-mailadres als je gebruikte bij het bestellen van de tickets. Het kan tot 24 uur duren voordat je tickets in de app verschijnen. 
  7. In de Ticketmatic-app vind je alle gekochte tickets        
    De scanbare toegangscodes veranderen elke 30 seconden.

Zorg ervoor dat je smartphone voldoende is opgeladen voor de toegangscontrole.

Veelgestelde vragen over Secure smart tickets

De illegale doorverkoop van kaarten is een groeiend probleem waar wij van op de hoogte zijn. Partijen als Topticketshop en Viagogo bieden vaak tegen woekerprijzen kaarten aan voor populaire voorstellingen. Daarnaast zijn de kaarten die zij aanbieden niet altijd betrouwbaar. Soms worden dezelfde kaarten aan meerdere mensen doorverkocht, waardoor er sprake is van dubbele bezetting en gasten niet bij ons naar binnen kunnen. Ons antwoord hierop zijn de Secure smart tickets. Dit zijn extra beveiligde kaarten die je enkel via de Ticketmatic-app kunt openen en naamsgebonden zijn. Dit betekent dat ze niet doorverkocht kunnen worden.

Heb je zelf geen smartphone, en ook niemand binnen je gezelschap? Neem dan contact met ons op via kassa@ssbu.nl. Vanaf een uur voor aanvang kan de kaartkoper de kaarten op vertoon van het eigen legitimatiebewijs en ordernummer afhalen bij de kassa.

Controleer of je de orderbevestiging op hetzelfde e-mailadres hebt ontvangen als waarmee je bent aangemeld in de app. De tickets verschijnen dan binnen 24 uur in de app. Als je binnen 24 uur geen tickets ziet, neem dan contact met ons op.

Kies een taal