2693

Secure smart tickets

Om doorverkoop tegen te gaan verkopen wij bij een aantal voorstellingen uitsluitend extra beveiligde e-tickets (Secure smart tickets). Deze tickets zijn alleen te vinden in de Ticketmatic-app op je eigen smartphone. De app kun je downloaden in de Apple App Store of de Google Play Store.

Als we bij een voorstelling Secure smart tickets verkopen, is het niet mogelijk om voor die voorstelling gewone e-tickets of geprinte kaarten te bestellen. Er zijn dan dus uitsluitend Secure smart tickets te koop.

hoe werkt het?

  1. Bestel de tickets zoals normaal. Gebruik bij het bestellen van je tickets het e-mailadres waarmee je (later) ook in de Ticketmatic-app inlogt.
  2. Je ontvangt een bevestiging van je bestelling per e-mail. Hierin vind je geen e-tickets, maar instructies over hoe je de Ticketmatic-app kunt installeren en je tickets kunt terugvinden.
  3. Open de Ticketmatic-app. Log in met hetzelfde e-mailadres als je gebruikte bij het bestellen van de tickets.
  4. In de Ticketmatic-app vind je de tickets die je kunt laten zien bij de kaartcontrole. De scanbare toegangscodes veranderen elke 30 seconden. Een screenshot geeft dus geen toegang.

bereid je bezoek goed voor

  1. Controleer van tevoren of de tickets zichtbaar zijn in de app. 
  2. Zorg ervoor dat je smartphone voldoende is opgeladen voor de kaartcontrole.
  3. Kom je met samen met anderen? Zorg dat je groep compleet is bij binnenkomst, zodat je in één keer met z'n allen langs de kaartcontrole kan.

belangrijk om te weten

Secure smart tickets worden op slechts één unieke smartphone afgeleverd: die van de oorspronkelijke koper. Deze tickets kun je niet doorverkopen en zijn dus niet geschikt om bijvoorbeeld cadeau te doen. Secure smart tickets kunnen alleen worden overgeplaatst naar een ander toestel, als dat toestel van de oorspronkelijke koper is (bijvoorbeeld omdat je een nieuwe telefoon in gebruik hebt genomen). Een verzoek tot overplaatsing doe je in de Ticketmatic-app of door contact met ons op te nemen via kassa@ssbu.nl / 030-2302023.

Veelgestelde vragen over Secure smart tickets

De doorverkoop van kaarten is een groeiend probleem waar wij van op de hoogte zijn. Partijen als Topticketshop en Viagogo bieden vaak tegen woekerprijzen kaarten aan voor populaire voorstellingen. Daarnaast zijn de kaarten die zij aanbieden niet altijd betrouwbaar. Soms worden dezelfde kaarten aan meerdere mensen doorverkocht, waardoor er sprake is van dubbele bezetting en gasten niet bij ons naar binnen kunnen. 

Dit probleem lossen we op met Secure smart tickets. Dit zijn extra beveiligde en naamsgebonden kaarten die je enkel via de Ticketmatic-app kunt openen. Hierdoor kunnen ze niet worden doorverkocht.

controleer het e-mailadres
Controleer of je in de Ticketmatic-app bent aangemeld met hetzelfde e-mailadres als waarmee je de bestelling hebt geplaatst. Je kunt zien met welk e-mailadres je bent ingelogd door in de Ticketmatic-app rechtsboven op het tandwieltje te klikken. Het e-mailadres staat bovenin het scherm.

nieuwe telefoon?
Secure smart tickets worden slechts eenmalig en op één unieke telefoon afgeleverd. Als je een nieuwe telefoon in gebruik neemt nadat je Secure smart tickets hebt gekocht, dan kun je in de Ticketmatic-app een verzoek doen tot overplaatsing van de tickets naar je nieuwe telefoon. Zie je die optie niet of lukt het niet? Neem dan contact op met kassa@ssbu.nl of 030-2302023.

Heb je zelf geen smartphone? Neem dan contact met ons op via kassa@ssbu.nl of 030-2302023. In overleg kun je, vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling, de kaarten op vertoon van je eigen legitimatiebewijs en ordernummer afhalen bij de kassa.

Secure smart tickets worden op één unieke smartphone afgeleverd: die van de oorspronkelijke koper. Met Secure smart tickets willen we doorverkoop tegengaan. Hierdoor kun je Secure smart tickets niet aan iemand anders geven.

Je kunt natuurlijk wel kaarten cadeau doen als je zelf ook naar de voorstelling gaat, en iemand meeneemt.

Kies een taal