SSBU_1juli2020startvoorstellingen_lowres©dorienhein-0110.jpg
SSBU_1juli2020startvoorstellingen_lowres©dorienhein-0320.jpg

Veelgestelde vragen

De schouwburg is tot 11 november gesloten voor publiek

Vanaf 14 oktober gelden er aangescherpte coronamaatregelen. Eerder kreeg Stadsschouwburg Utrecht nog een ontheffing, maar het maximum aantal van 30 bezoekers per zaal geldt nu ook voor ons. Bovendien zijn restaurant Zindering en café Mevr. Dudok gesloten. Met zo weinig publiek in een gebouw zonder horeca is het voor ons onmogelijk om de beleving te bieden van een ‘avondje uit’. Daarom hebben we besloten om alle voorstellingen van 15 oktober tot 11 november te annuleren. Ook omdat we daarmee een bijdrage kunnen leveren aan het beperken van het aantal reisbewegingen.

De schouwburg is tot 11 november gesloten voor publiek maar onze informatiebalie is wel telefonisch bereikbaar: van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 17.00 uur via (030) 23 24 125.

We hopen je snel weer te kunnen ontvangen!

De maatregelen hieronder gelden zodra we weer open gaan.

De veiligheid en gezondheid van onze bezoekers, medewerkers en de artiesten staan voorop. We hebben extra hygiënemaatregelen getroffen en vragen je om de anderhalvemeter-regel te respecteren. De ontvangst zal wellicht anders zijn dan je van ons gewend bent en misschien iets meer tijd in beslag nemen. Kom daarom op tijd. We zullen er alles aan doen om je een aangename en mooie theaterbeleving te bieden.

Ik wil jullie schouwburg bezoeken, kan dat?
Je bent van harte welkom. We vragen je echter thuis te blijven wanneer:
• je verkoudheidsklachten en/of koorts hebt.
• je een huisgenoot hebt die verkoudheidsklachten en/of koorts heeft.
• heb je Corona(-achtige) klachten, dan kun je tot een uur voor aanvang van de voorstelling je bezoek aan de schouwburg annuleren. Je kaarten worden vervangen door een voucher.

Welke maatregelen zijn genomen om mijn veiligheid en gezondheid te waarborgen?
• Bij binnenkomst vindt een routinecheck plaats (aan de hand van een aantal vragen).
• We hebben zuilen geplaatst om je handen te desinfecteren.
• Het gebouw wordt regelmatig gereinigd en beschikt over een goed ventilatiesysteem.

Waar moet ik rekening mee houden als ik een kaartje koop?
• Kaarten verkopen wij ongeplaceerd. Pas voor aanvang van de voorstelling krijg je een plaats toegewezen.
• Online geldt een maximum van vier kaarten per persoon. Wil je meer kaarten, bel dan de kassa.
• Wij gaan er vanuit dat wanneer je meerdere kaarten koopt, je tot hetzelfde huishouden behoort.
   Is dit niet het geval, koop de kaarten dan één voor één of laat ieder voor zich een kaartje kopen.
• Wijzigt er iets in de samenstelling van je gezelschap, geef dit dan op tijd door aan de kassa.

Moet ik een mondkapje dragen?
In navolging van de landelijke richtlijnen vragen we je een mondkapje te dragen bij binnenkomst en als je door onze foyers loopt. Wanneer je gaat zitten, mag het mondkapje af. Uiteraard staat het je vrij dit gedurende je hele bezoek te dragen.

Kan ik mijn jas ophangen of tas achterlaten bij de garderobe?
De garderobe is gesloten. Neem je jas mee de zaal in en leg deze op een lege stoel. Tassen groter dan A4-formaat zijn niet toegestaan.

Kan ik het toilet bezoeken?
Tijdens de voorstelling is dit alleen in uiterste nood mogelijk. Wij verzoeken je daarom om voor aanvang van de voorstelling van het toilet gebruik te maken.

Ik wil voor aanvang van de voorstelling wat drinken, kan dat?
Dat is mogelijk, maar blijf niet langer in de foyer dan nodig is en neem je drankje mee de zaal in.

Mag ik zelf een plaats kiezen in de zaal?
Je kunt zelf geen plaats uitzoeken. Volg de aanwijzingen van onze medewerkers.

Hoe verlaat ik de zaal als de voorstelling is afgelopen?
Volg bij het verlaten van de zaal de aanwijzingen op van onze medewerkers. Maak je geen gebruik van onze horeca (mogelijk tot 22.00 uur), blijf bij het verlaten van het gebouw dan niet langer in de foyers dan nodig is.

Kan ik vooraf dineren in het restaurant Zindering?
Onze keukenbrigade staat voor je klaar. Maak wel van te voren een reservering, dat is verplicht. Telefonisch via 030-2324125 (van 12.00 tot 19.00 uur) of online.

Kan ik na afloop van de voorstelling iets drinken of een hapje eten?
Je kunt tot 22.00 uur napraten over de voorstelling met een drankje en of een hapje in Zindering, Mevr. Dudok of in de Zocherfoyer. Na 22.00 uur is onze horeca gesloten, volgens de richtlijnen van het RIVM van 28 september 2020.

 

Update coronamaatregelen

Als gevolg van de aangescherpte coronamaatregelen is Stadsschouwburg Utrecht tot 11 november gesloten. Heb je vragen? Bekijk de pagina veelgestelde vragen of bel 030 2324125 (ma t/m vr 10-17 uur). We hopen je snel weer te zien! 

All performances are cancelled until November 11th: read more

Website

We helpen je ook online graag zo goed mogelijk en gebruiken daarvoor cookies. Stel ze hier in. Meer info: privacy statement

functioneel
[2]
  • functionele cookies

    Zonder deze cookies kan de website niet goed werken. Ze zijn o.a. nodig voor het inloggen en het winkelwagentje.

  • analytische cookies

    Cookies van Google Analytics en Hotjar gebruiken we om de website en bijbehorende statistieken (anoniem) te analyseren.

marketing
[1]
  • tracking cookies

    Met deze cookies kunnen we online advertenties tonen van voorstellingen die jij interessant vindt.

Of accepteer alle cookies
/ OK