10 Zzzzondag livestream 21-03-07.jpg

Veelgestelde vragen (FAQ) over streaming

Livestream
Bij een livestream wordt de voorstelling live gefilmd met meerdere camera’s en de opname wordt online uitgezonden. Dit betekent dat je thuis, in je eigen huiskamer, de voorstelling kunt bijwonen. De voorstelling start automatisch op een vaste aanvangstijd. De stream kan worden gepauzeerd en teruggespoeld, en je kunt altijd naar het 'live-moment' gaan.

On demand-stream
Bij een on demand-stream is de voorstelling van te voren opgenomen. De opname is vanaf en tot een bepaald tijdsstip te zien.

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen over streaming. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij, neem dan contact op met de kassa

  • Wanneer ontvang ik de link om de stream te bekijken?

    De unieke link wordt direct na ontvangst van je betaling per e-mail verzonden. Geen mail ontvangen? Controleer dan je spam/ongewenste mail. Neem contact op met kassa@ssbu.nl als je de mail onverhoopt kwijt bent geraakt.

  • Wat heb ik nodig om de online stream te bekijken?

    • Je hebt een apparaat nodig om de online stream te bekijken, we adviseren een tablet, laptop of desktopcomputer met bijgewerkte browser. Als alternatief kun je kijken op je smartphone. N.B.: de Samsung Internet Browser wordt officieel niet ondersteund; als je de stream op een Samsungtablet- of telefoon wilt kijken, gebruik dan Google Chrome.
    • Je hebt een goede internetverbinding nodig, bij voorkeur via een kabel, maar WiFi of 4G werkt ook.
    • Je hebt de unieke toegangslink nodig. Je ontvangt de toegangslink direct in de orderbevestigingsmail. De toegangslink is ook beschikbaar in het online ticket.

  • Is er ondersteuning beschikbaar tijdens de stream?

    Ja, tijdens een livestream kan er contact worden opgenomen per e-mail: kassa@ssbu.nl of bellen met 030-2324125.
    Bij een on demandstream is de kassa bereikbaar tijdens de reguliere openingstijden.

  • Welke internetbrowsers zijn geschikt om de stream te bekijken?

    De meest gebruikte moderne browsers worden ondersteund, zoals Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari. Let er wel op dat je browser recentelijk is bijgewerkt, zodat deze up-to-date is. 

    N.B.: de Samsung Internet Browser wordt officieel niet ondersteund; als je de stream op een Samsungtablet- of telefoon wilt kijken, gebruik dan Google Chrome.

  • Wat moet ik doen als ik geen beeld krijg of als het beeld vastloopt?

    Vaak is even de pagina verversen/refreshen voldoende. Dat doe je via F5 op het toetsenbord (op Windows) of Command  + R (op de Mac). Vaak is in de browser ook een icoontje (ronde pijl) te vinden waarmee je ook kunt verversen. Klik vervolgens weer op de ‘start stream’-knop en vervolgens op de ‘playbutton’. 

    Wat vaak ook helpt, is even een andere browser of een heel ander apparaat proberen. Wij adviseren Google Chrome, maar Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Apple Safari worden ook ondersteund.  

  • Ik heb wel beeld, maar geen geluid, wat moet ik doen?

    Controleer of het volume van het apparaat zelf aan staat. Controleer ook het volume van de videoplayer zelf door met je muis naar de onderkant van de stream te gaan zodat het volume-icoontje verschijnt. Tot slot: als je aan het casten bent, controleer dan zowel het volume op de tv als op het apparaat vanaf waar de stream verzonden wordt! 

  • Kan ik de stream casten via Google Chromecast op mijn tv?

    Jazeker! Wij adviseren dit te doen vanaf een laptop of desktopcomputer. Let er wel op dat chromecasten alleen werkt vanuit de Google Chrome browser. Indien je een tablet of smartphone wilt gebruiken, let er dan op dat dit geen iPhone of iPad is, maar bijvoorbeeld een Google Chromebook of een andere tablet met het Android/ChromeOS besturingssysteem van Google. Ervaar je problemen? Kijk dan eens naar deze snelstartgids van Google. 

    Wil je casten vanaf een iPhone of iPad? Cast dan via een Apple TV. 

  • Kan ik de stream casten via Apple TV op mijn tv?

    Ja, dit werkt vanaf je iPhone, iPad of MacBook. Zie ook de uitleg van Apple zelf. Wij adviseren om dit niet te doen via de ‘Synchrone weergave’, maar gewoon vanuit de videoplayer op het Apple TV-icoontje te klikken

  • Ik krijg een foutmelding te zien op mijn Apple TV. Wat nu?

    Zorg dat je Apple TV is bijgewerkt met de meest recente updates. Kijk hier voor uitleg van Apple zelf. 

  • Ik heb problemen met het casten, wat moet ik doen?

    Controleer of het apparaat vanaf waar je wilt casten op hetzelfde wifinetwerk zit als je Chromecast en/of Apple TV. Is dat al het geval? Ververs de pagina waarop de stream te zien is in je browser en start daarna je Chromecast en/of Apple TV opnieuw op en probeer het nogmaals.  

  • Kan ik de browser van mijn tv zelf gebruiken om de stream te bekijken?

    Dit is mogelijk, mits je televisie dit ondersteunt. Hoe nieuwer de tv, hoe groter de kans dat dit werkt. Let er uiteraard wel op dat je geen typefout maakt bij het overtypen van de toegangscode. 

  • Kan ik de stream op een later moment terugkijken?

    Als de stream later terug te kijken is, staat dat vermeld op de pagina van de betreffende voorstelling.

  • Kan ik de stream met andere mensen bekijken?

    Nadat je een online ticket hebt gekocht, ontvang je een unieke link, die je op één apparaat tegelijk kunt gebruiken. Het is aan jou om te beslissen met hoeveel mensen je de stream bekijkt. 

  • Kan ik de link naar iemand anders sturen om de weergave te delen?

    Dat kan, maar heeft geen zin. De stream is namelijk maar vanaf 1 device tegelijkertijd te bekijken. Wij adviseren dan ook om de link NIET door te sturen naar iemand anders, als je tenminste zelf ook van de voorstelling wilt genieten. 

  • Kan ik de stream op meer dan één apparaat tegelijk bekijken?

    Nee, je kunt de online stream maar op één apparaat tegelijk bekijken. Voor elk extra apparaat is een extra toegangslink nodig. 

  • Mag ik de stream opnemen?

    Nee, dit mag niet.

  • Ik kan mijn unieke toegangslink niet vinden. Wat kan ik doen?

    De unieke link staat in de ordermail die naar het adres gestuurd wordt dat je hebt opgegeven bij het kopen van tickets voor de online stream, direct nadat we je bestelling en betaling hebben ontvangen. 

    Controleer je spam voor het geval de e-mail daarin staat. De onderwerpregel van de mail is ‘Je bestelling - Je tickets’. Mocht je de e-mail niet kunnen vinden, neem dan contact op met kassa@ssbu.nl. 

  • Ik zie niets op de stream of de stream lijkt te zijn gestopt. Wat kan ik doen?
    • Controleer of de juiste link wordt gebruikt voor toegang tot de stream. 
    • Controleer de internetverbinding (gebruik indien mogelijk een bekabelde internetverbinding). 
    • Controleer of de browser recent is bijgewerkt. 
    • Controleer of cookies in de browser zijn ingeschakeld. 
    • Controleer of de batterijen van je apparaat volledig zijn opgeladen. 
Website

We helpen je ook online graag zo goed mogelijk en gebruiken daarvoor cookies. Stel ze hier in. Meer info: privacy statement

[2]
[1]