Deeg

Feikes Huis & Tuning People | Jef Van gestel

Blauwe Zaal
Toneel

Twee mannen die van niets, iets proberen te maken

Na ‘Kadrage’ maken Peter Vandemeulebroecke en Jef Van gestel samen een beeldende voorstelling op het snijvlak van beeldende kunst, performance en fysiek theater. ‘Deeg’ is een caleidoscopische beeldenmachine over hoe de mens voortdurend zijn wereld probeert vorm te geven. In een nagenoeg lege wereld staan twee mannen, met dingen die zijn wat ze zijn: een emmer, meel, een tak, een stoel, een tuinslang. De mannen proberen van niets iets te maken en zo ontstaan apocalyptische, futuristische, komische en kosmische beelden.

• Het meel dat in de voorstelling wordt gebruikt is een restproduct en is niet voor menselijke consumptie bestemd.
• In deze voorstelling zitten stroboscopische effecten.

credits
concept, creatie en spel: Peter Vandemeulebroecke en Jef Van gestel, regie: Harm van Geel spelcoaching: Lars Brinkman, geluidsontwerp: Ruben Nachtergaele,| lichtontwerp: Elisabeth Kaldeway, dramaturgie: Pol Eggermont, foto's: Clara Hermans, www.feikeshuis.nl, www.tuningpeople.be

  • English text

    In a practically empty world, there are two men standing with a couple of things that are not much more than what they are: a bucket, flour, a branch, a chair and a garden hose. Apocalyptic, futuristic, ritualistic, comic, cosmic and prehistoric tableaus are created. Two men who attempt to make something from nothing. DEEG reveals the human, who finds his salvation in creativity in order to survive in the emptiness. 

    DEEG is, after Kadrage (nominated for the VSCD mimeprize 2022), a new visual creation from Peter Vandemeulebroecke and Jef Van gestel at the interface of visual art, performance and physical theatre. The performance is not dependent on one particular interpretation and challenges the audience. It is a kaleidoscopic machine producing images of how humanity is continually trying to shape its world.
    Van gestel and Vandemeulebroecke are also working closely with the theatre maker Harm van Geel again, who directed the production.

    • The flour used in the performance is a by-product and is not intended for human consumption.

  • Vanuit bewegingstheater ontstaat langzaamaan pure beeldende kunst.

    de Volkskrant -
  • Met de lijven vol verf, meel en deeg poseren ze in militante, triomfantelijke tableaux vivants, fraai uitgelicht, in een bad van unheimische klanken.

    NRC -

tips

Website

We helpen je ook online graag zo goed mogelijk en gebruiken daarvoor cookies. Stel ze hier in. Meer info: privacy statement

[2]
[1]