Come on feet

granvat & Quan Bui Ngoc

Grote Zaal
Muziek Dans

Een ontmoeting tussen clubcultuur, live muziek en hedendaagse dans

Door de geschiedenis heen ontstonden en ontwikkelden vele muziekgenres zich samen met een bijhorende dansstijl. Elk met een eigen typerend karakter, vaak met een gedeelde vocabulaire. In deze voorstelling wordt er voor de muziek en de choreografie vertrokken vanuit afro, house, krump, afrohouse en footwork, een subgenre uit de straatcultuur van Chicago dat enorm tot de verbeelding spreekt. Met de focus op het gemeenschappelijke voetenwerk brengt ‘Come On Feet’ een energieke mengvorm van hedendaagse dans met live uitgevoerde clubmuziek.

  • credits

    Een samenwerking van Stijn en Bert Cools (muziek), choreograaf Bui Ngoc Quan (artistiek assistent Alain Platel), Boule Mpanya (Congolese danse/zanger bij Platel’s ‘Coup Fatal’ en ‘Requiem pour L.’), Samantha Mavinga (wereldkamioene House Dance), Alex the Cage (wereldkamioen House Dance) en de dansers Joffrey Anane, David Kinkela en Raquel Suarez Dueñas, foto's: DYOD, Pierre Condard, www.fransbrood.com

  • English text

    A meeting between club culture, live music and contemporary dance

    Throughout history many music genres surfaced and developed, each with its own characteristic dance style, often with a shared vocabulary. In this performance the music and choreography are based on afro, house, krump, afro house and footwork, a subgenre from the street culture of Chicago that has an enormous appeal to the imagination. With the focus on the mutual footwork 'Come On Feet' brings an energetic mixture of contemporary dance with live club music. 

    credits
    A corporation of Stijn and Bert Cools (music), choreographer Bui Ngoc Quan (artistic assistant Alain Platel), Boule Mpanya (Congolese dancer/singer at Platel’s ‘Coup Fatal’ and ‘Requiem pour L.’), Samantha Mavinga (world champion House Dance), Alex the Cage (world champion House Dance) and dancers Joffrey Anane, David Kinkela and Raquel Suarez Dueñas, photos: DYOD, Pierre Condard, www.fransbrood.com

    "The artists and audience alike were slammed by a sense of complete rushing enthusiasm and empowerment, to actually move forcefully, with coordinated urgency, the musicians playing for dancers and the audience dancing themselves." - London Jazz News –

  • Artiesten én publiek gaan in een gecoördineerde urgentie op in een gevoel van enthousiasme. De muzikanten spelen voor de dansers en het publiek begint spontaan mee te dansen.

    London Jazz News -

tips

Website

We helpen je ook online graag zo goed mogelijk en gebruiken daarvoor cookies. Stel ze hier in. Meer info: privacy statement

[2]
[1]