Salam

Noord Nederlands Toneel, Club Guy & Roni en Asko\Schönberg

Douwe Egbertszaal
Toneel

'Salam is een geweldige, unieke, luidruchtige, soms finaal uit de bocht vliegende en ten slotte originele voorstelling' - de Volkskrant ****

Alle grote verhalen beginnen met een klein verhaal. Nu de spanningen tussen de westerse en de Arabische wereld steeds vaker oplopen, nemen het NNT, Club Guy & Roni en Asko|Schönberg u mee naar hoe het allemaal begon: met een vader die niet weet hoe hij zijn vaderliefde moet tonen en uit onvermogen zijn twee zonen uit elkaar drijft. Het verhaal van Abraham – gespeeld door Jack Wouterse.

verhalen over liefde, spijt en jaloezie
Regisseur Guy Weizman brengt grote, religieuze en maatschappelijke conflicten terug tot menselijke verhalen over liefde, spijt en jaloezie. De Marokkaans-Vlaamse schrijver Fikry El Azzouzi is in België een begrip die zich regelmatig in het Islam-debat mengt. Hij schreef de teksten, waarin hij de snoeiharde realiteit terug brengt naar grappige dialogen.

• Er wordt gebruik gemaakt van boventiteling. Engelse teksten worden vertaald naar het Nederlands en alle Nederlandse teksten krijgen Engelse boventiteling. 
• Heb je geen tijd om naar de inleiding te gaan, luister dan naar de 'inleiding voor onderweg'.

credits
tekst: Fikry El Azzouzi, regie: Guy Weizman, choreografie: Roni Haver, muziek: Asko|Schönbergs K(h)AOS, spel: Jack Wouterse, Bien de Moor, Bram van der Heijden, Veerle van Overloop e.v.a., foto: Andreas J. Etter, www.nnt.nl

  • language no problem - read more

    Behind one of today’s major social conflicts, a small human story is hidden; about love, jealousy, regret, and father who drives a wedge between his two sons.

    Why Salam?
    All major stories develop from a small story. And practically all global conflicts start with disappointment or pain. Now that tensions between the western and Arabic world dominate the news, the Noord Nederlands Toneel, Club Guy & Roni, and Asko|Schönberg’s K[h]AOS would like to take theatre goers back to where it possibly all started: the story of Abraham (played by Jack Wouterse).

    How do we bridge the gap between people who talk about instead of to each other? That question was director Guy Weizman’s starting point for Salam. Those who are familiar with Weizman’s work know that Salam will not be a historical, Biblical drama, but rather a modern, humorous, and energetic performance inspired by Tarantino’s From Dusk Till Dawn.

    reviews
    'The result is a terrific, unique, loud show that occasionally spins out of control and is thoroughly original, containing familiar Biblical characters that have been brought to life in a refreshing way.'- de Volkskrant ****

    'His [Guy Weizman] theatre productions exhibit joy and passion, are a feast for the eyes and ears and moreover demonstrate that race, gender, religious conviction or nationality do not matter to him.' - Theaterkrant ***

    Today’s theatre in today's language
    Guy Weizman makes new theatre in today's language: no separation of disciplines, but an organic integration of dance, theatre and music. In Caroussel the disciplines were intertwined – with dancing actors and acting dancers – in Salam they're served to the public in a triple lateral flow, like a perfect latte macchiato.

    Alongside the textual script lies a visual, more intuitive script, represented by dance. The third layer consists of music, composed and performed by K[h]AOS, a young ensemble of Asko-Schönberg. Just like the dancers and actors, the musicians are part of the scenography; an interdisciplinary approach that leads to an overwhelming theatrical experience.

     

bij uw bezoek

Altijd weten wat er speelt

Een geldig e-mail adres is verplicht!

Welkom op de nieuwe website

Welkom op onze nieuwe website.
Op 16 april zijn onze nieuwe website en ons nieuw kaartverkoopsysteem online gegaan. We zijn benieuwd wat je ervan vindt: mail de webmaster. 

let op: Wanneer je e-tickets hebt gekocht vóór 16 april, dan kun je deze niet meer downloaden. Wanneer je contact opneemt met de kassa (030-2302023) zorgen wij voor een duplicaat. Excuses voor het ongemak.