0020-Agar e Ismael-Mathias-Kniepeiss.jpg

Scarlatti's Agar E Ismael

Neue Hofkapelle Graz

Douwe Egbertszaal
Festival Oude Muziek Opera

Wat doe je als opera je roeping is, maar het genre door de gevestigde macht wordt verboden? Dan noem je de opera ‘oratorium’ en vermom je het theaterdrama als een verheffende vertelling. Barokcomponist Alessandro Scarlatti laat horen hoe dat moet in ‘Agar e Ismael’, een oratorium gebaseerd op een verhaal uit Genesis rond het ontstaan en uiteengroeien van de joodse en islamitische tradities. Schrijver en regisseur Thomas Höft, dit jaar co-curator van het Festival Oude Muziek, tekent voor de enscenering. Het barokensemble Neue Hofkapelle Graz wordt geflankeerd door musici uit het Midden-Oosten.

credits
regie: Thomas Höft, foto: Mathias Kniepeiss, www.oudemuziek.nl

  • language no problem – read more

    Baroque composer Alessandro Scarlatti wrote ‘Agar e Ismael’, an oratorio based on a story from Genesis. This opera-pretending-to-be-oratorio (opera was banned in Rome during the period in which the work was composed) tells us the story of Agar and Ismael who were banished to the desert. Writer and director Thomas Höft, this year’s co-curator of the Festival Oude Muziek, is in charge of the setting. Baroque ensemble Neue Hofkapelle Graz is assisted by musicians from the Middle East.

    credits
    direction: Thomas Höft, photo: Mathias Kniepeiss, www.oudemuziek.nl

goed om te weten

Altijd weten wat er speelt?

Geldig e-mail adres verplicht!